Kardemir Demiryolu ile Limana Bağlandı Tarih: 20 Aralık 2016

Karabük yerel medyasında yer alan haberde, ihracat ve ithalat yapan firmaların en büyük maliyetlerinden birisi olan taşıma maliyetinin, Kardemir için de hâlâ problem olmaya devam ettiği, Eren Limanı ile Çatalağzı boşaltma rampası arasına yapılan demiryolu ara bağlantı hattıyla birlikte, maliyetlerin biraz daha aşağı inmesinin beklendiği bildirildi.

3 milyon ton sıvı çelik üretimi hedefine hızla ilerleyen ve dünya devleri arasına girme yolunda olan Kardemir’in limana uzaklığı nedeniyle, Çatalağzı ile Eren limanı arasındaki yaklaşık 5 km’lik karayolu taşımasının en önemli maliyetlerinden birisini oluşturduğu, öte yandan özellikle karayolu taşıması sırasında meydana gelen bazı sıkıntıların da kendiliğinden sona ermiş olduğu kaydedildi.

Demir cevheri, palet, koklaşabilir kömür, kök kömürü vb. malzemeleri taşımak için Kardemir’in, Eren Limanı’na demiryolu iltisak hattı (ara bağlantı) bağlanmasına yönelik çalışmalarının uzun süredir devam ettiği, Eren Enerji, Kardemir ve TCDD’nin ortak yürüttüğü demiryolu hattı projesinin, geçtiğimiz Ağustos ayında tamamlanıp, Kardemir demiryolu ile limana bağlanmış olduğu ve TCDD, Eren ve Kardemir yetkililerinin de katıldığı test çalışmalarının başarıyla tamamlandığı belirtildi.

1,5 Milyon Ton  Demiryolu ile Taşındı

Edinilen bilgilere göre; Kardemir, 2015 yılında limandan 34 gemiden yaklaşık 2,5 milyon ton tahliye yaptı. Bunun yaklaşık 1,5 milyon tonu Liman – TCDD Çatalağzı Rampa arası 5 km karayolu taşıması yapıldıktan sonra, demiryolu ile Kardemir’e taşındı.

Birçok Sıkıntı Çözüme Kavuştu

Çalışmalar neticesinde, Liman-Çatalağzı TCDD rampası arasında yapılan karayolu taşımasının ve rampada yapılan yükleme operasyonun mahalle içinde olmasının yarattığı olumsuzluk, zorluk ve şikâyetlerin de önlenmeye başlandığı, bu bağlantı ile liman stok sahalarının hızlı boşaltılmasının da sağlandığı ve gemilerin demirde uzun bekleme süreleri de önlendiği vurgulanan haberde, gerçekleştirilen çalışmalarla birlikte, Liman’dan Kardemir’e taşınan yük miktarının da artacağı öğrenildi.

Darısı Filyos Limanına

Filyos Limanı’nın da bir an önce tamamlanmasının son derece önemli olduğu hatırlatılan haberde, zaman zaman Eren Holding’in kendi mallarının gelmesi nedeniyle, Kardemir’e kargo getiren gemilerin açıkta beklemesinin, liman ücretleri nedeniyle, Kardemir açısından ekstra maliyetler oluşturmakta olduğu belirtildi. Filyos Limanı’nın bir an önce tamamlanarak, demiryolu bağlantısının da yapılması ile birlikte, Kardemir’in global piyasalarda rekabet gücünün biraz daha artmış olacağı vurgulandı.

Demiryolu Taşıma Maliyetlerine Destek Şart

Diğer taraftan Avrupa Kömür Çelik Birliği anlaşması başta olmak üzere, bazı uluslararası anlaşmalar nedeniyle demir çelik sektöründe teşvik uygulaması yapılamaz olmakla birlikte, Hükûmetin, TCDD kanalıyla yapılan taşıma ücretlerinde Kardemir konusunda ciddi bir çalışma yapmasının, Kardemir’in kendi ayakları üzerinde çok daha rahat durabilmesi ve rekabet ortamında güçlü olabilmesi için son derece gerekli olduğunun belirtildiği haberde, TCDD’nin, kömür ve cevher taşımalarında, kırılacak eşya tarifesi uygulaması yaptıkları, bu tarifenin değiştirilerek ton başı taşımaların çok daha aşağılara çekilmesinin beklendiği ifade edildi.