Ford’un Yeni Modeli Çelik Sektörünü Canlandırabilecek mi? Tarih: 24 November 2016

Yatırım danışmanı Fool Stock Investing Advice tarafından hazırlanan makalede, Ford’un 2015 yılında çıkaracağı F 150 modelinde birçok yenilik kattığı ve Ford’un yeni kamyonetinin Amerikan otomotiv sektörünü bir nebze canlandırması bekleniyor.

Ağırlığı 317.5 kg düşürülen alüminyum gövdeli Ford F150’de, ultra mukavemetli çeliğin kullanması ile ağırlığın düşürüldüğü ve yeni nesil motorun daha ekonomik bir yapıya kavuşturulduğu; bu durum sayesinde ayrıca Ford’un daha küçük bir motorda çevre hassasiyetini de artırdığı belirtiliyor.

Otomotiv alışkanlığında yakıt tüketimi ve çevre hassasiyetine önem vermeyen Amerika halkının, son yıllarda yeni araç alımlarında söz konusu kriterlere dikkat etmeye başladıkları ve ABD hükümetinin otomotiv sektörüne önemli hedefler belirlediği, buna göre 2025 yılına kadar araçların bir galon benzin ile 54.5 mil yapabilmesi standardının hedeflendiği kaydediliyor.

Hükümet tarafından belirlenen hedeflere ulaşılması için, otomobil üreticilerinin de yatırım plânlarını gözden geçirdikleri ve yeni araçların ekonomik bir yapıya kavuşturulduğu; geçmişte yakıt tüketimi oldukça yüksek olan Ford F150 modelinin de, önceki modele kıyasla % 20 daha verimli olacağı aktarılıyor.

Ford’un ABD pazarında 32 yıldır en çok sattığı model olan F150’nin, şirket için stratejik bir öneme sahip olduğu ve geçtiğimiz yıl ABD pazarındaki yeni alımların % 5’ini oluşturduğu; alüminyum gövdeli yeni F150’nin 2018 yılına kadar üretiminin devam etmesi hesaplanıyor. Yakıt ve çevre hassasiyetinin öne kazandığı ABD pazarında alüminyum ve çelik kullanılan otomobillerin 2018 yılına kadar % 600 büyüyerek 1 milyar dolarlık satış hacmine ulaşması bekleniyor.

Çin’in de etkisi ile küresel çelik piyasalarında dikkat çekici bir fazla kapasite probleminin ortaya çıktığı ve uluslararası çelik endüstrisinin kapasite kullanım oranının % 74 seviyesine gerilediği; otomotiv sektöründe başlayan alüminyum trendinin çelik sektörü açısından durumu kötüleştirdiği bilgisi veriliyor.

Otomotiv sektörünün, % 26 oranındaki payı ile ABD’de ikinci büyük çelik tüketicisi olduğu ve otomobillerdeki alüminyum kullanımının artması durumunda, otomotiv endüstrisinin çelik sektöründeki öneminin daha da gerileyebileceği; bu durumun en çok AK Steel firmasını etkilemesi bekleniyor.

AK Steel’in gelirinin % 45’inin otomotiv sektörüne yaptığı satışlardan elde edildiği, söz konusu oranın US Steel’de % 15 ve Nucor’da % 10 olduğu; 2008 yılından bu yana kâr elde edemeyen AK Steel ve US Steel’in otomotiv sektörünü göz ardı etme imkânın olmadığı ve firmaların uluslararası rekabet kuralları çerçevesinde faaliyet göstermeyi sürdürecekleri ifade ediliyor. Türkiye Çelik Üreticileri Derneği, 24 Nisan 2014

Twitter
LinkedIn