Avrupa Çelik Endüstrisi 2014 Yılında Toparlanma Bekliyor Tarih: 24 November 2016
Avrupa Çelik Derneği (Eurofer) tarafından hazırlanan Ocak ayı bülteninde; Eurofer’in, AB Komisyonu tarafından açıklanan 2050 emisyon hedeflerine karşı nasıl bir politika izleneceğini belirlediği, söz konusu hedeflerin Avrupa çelik endüstrisini zora soktuğu dile getiriliyor.
Avrupa Parlamentosu’nda faaliyet gösteren Sanayi, Araştırma ve Enerji Komisyonu’nun (ITRE), söz konusu emisyon kararlarına karşı olarak oy verdiği; ITRE üyelerinden 48 kişinin tasarıya karşı oy verdiği, 18 kişinin olumlu yönde oy kullandığı, Eurofer’in 19 Şubat tarihinde oy verecek olan Çevre, Kamu Sağlığı ve Gıda Güvenliği Komisyonu (ENVI) ile temaslarını sürdürdüğü belirtiliyor.
AB Komisyonu tarafından açıklanan emisyon hedeflerinin, gerçekçilikten uzak olduğu ve halihazırda zor durumda olan Avrupa çelik endüstrisinin üretim maliyetlerini artırma yolunda bir adım olduğu vurgulanıyor.
Eurofer tarafından hazırlanan ekonomi raporunda ise, Avrupa ekonomisinin geçtiğimiz yılın üçüncü çeyreğinde zayıfladığı ve son çeyrekte herhangi bir iyileşmenin yaşanmadığı; çelik endüstrisinin de yavaşlayan ekonomiden etkilendiği; 2014 yılına kadar toparlanma beklenmediği, ancak 2013 yılında Avrupa bölgesinden yapılan ihracatta artış beklendiği ve artan ihracatın, 2013 ve 2014 yılında Avrupa ekonomisinin toparlanmasında büyük rol oynayacağı bildiriliyor.
Avrupa inşaat endüstrisinin, 2013 yılında % 2 oranında zayıflamasının öngörüldüğü, ancak 2014 yılında % 1.1 olarak hesaplanan büyüme oranının, bölge ekonomisi için umut verici olduğu; 2013 yılında % 2.1 oranında daralması beklenen otomotiv endüstrisinin de 2014 yılında % 3.4 büyüme göstermesinin beklendiği kaydediliyor.
Avrupa bölgesindeki toplam çelik tüketicisi sektörlerin, 2013 yılında % 0.8 oranında daralmasının, ancak 2014 yılında % 2.7 oranında büyüme göstermesinin beklendiği; büyüme oranı nispeten yüksek olan ülkelerin de, 2013 yılında söz konusu daralmadan olumsuz yönde etkilenecekleri aktarılıyor.
2012 yılında Avrupa otomobil satışlarının, 2011 yılına kıyasla % 8.2 oranında gerilediği ve otomobil ihracatının da gevşediği; 2013 yılında ihracatın kuvvetlenmesinin beklendiği, ancak bu durumun bütün firmalara olumlu bir yansımasının olmayacağı, otomotiv sektörünün üretimini % 2 oranında azaltabileceği bilgisi veriliyor.
Avrupa’nın 2012 yılındaki gerçek çelik tüketiminin, yıllık bazda % 5.1 oranında düşüş gösterdiği, 2013 yılında tüketimindeki düşüş oranının % 1.8 olarak hesaplandığı, ancak 2014 ekonomilerin toparlanması ile birlikte, 2014 yılında AB bölgesinin gerçek çelik tüketiminin % 2 artış göstermesinin öngörüldüğü aktarılıyor.
AB bölgesinin 2012 yılındaki görünür çelik tüketiminin % 9.7 oranında çarpıcı bir düşüş gösterdiği, 2013 yılında söz konusu tüketimin % 0.7 daha düşüş göstermesinin beklendiği, 2014 yılında ise, % 3 oranında iyileşme hesaplandığı not ediliyor.